tisdag 25 november 2008

ANTLIGEN! En blogg ;p

Hej allihopa, forlat om jag har varit lite seg pa att skaffa en blogg och startat skriva. Jag var inte riktigt saker hur jag skulle borja med allt, det enda Agneta sa bara ga in pa skolans hemsida sa finns det en liten sida at er och bara skriva vad ni vill typ, hihi, det var inte riktigt sa, man maste skapa en blogg forst och sen lanka lanken till Stefan och Simon, sedan kommer de att lanka till vara bloggar pa skolans hemsida nagot sant, lite kranligt men det har fixat sig till slut! :)

BTW!
England, ja vad ska man saga, just nu sitter jag pa praktiken, min andra dag pa praktiken,trivs jattebra! Praktiserar pa ett stalle dar man framkallar bilder om ni forstar och sedan har det ett annat stalle dar de brukar fixa med bilder och sedan satta in de i ramar, ja ni forstar ;) innan jag borjade praktisera gick jag i skolan i tva veckor men det var jattekul, inte spec jobbigt, inga laxor, trevligt folk, som sagt bara intensiv engelska hela tiden! Har lart mig massor, talar nastan som en engelskman, kanske inte riktigt, men pa vag ;)

Men for tillfarligt har jag lunchrast, sa jag har precis atit min "lunch" som bestar av en liten chips pase, en vattenflaska, tva mackor med skinka och ett apple, sa ser oftast deras "matsack" ut, inte riktigt lika god som man sjalv brukar gora men det funkar! Det ar mamman i familjen som har gjort mackorna, snall som hon ar!

Hon heter Denice forresten kan jag tala om for er och hennes barn heter Sami som ar 19 fyller 20 och Tom som ar 17 fyller 18, en mycket trevlig familj! Juste glomde beratta att jag bor tillsammans med Danna ocksa! Det ar jattekul faktiskt!
Man kanner sig inte spec ensam da heller! Familjen bor i portslide i Brighton, kom och halsa pa om ni har lust, haha! :D

Allihopa glom inte bort att det ar min 18 arsdag pa sondag! Ni maste gratta mig :D
Da ska jag ut med alla andra elever som ar ocksa har fran andra olika skolor i Stockholm, som ocksa pluggar och praktiserar for att forbattre sin kunskap i engelska! De halsar sa mycket till alla er!

Om ni vill veta sa kommer vi hem den 6 dec och da har vi varit i England i en manad, an sa lange har jag bara varit med om roliga saker! Jag hoppas det fortsatter sa!

Men nu maste jag sluta skriva, skriver kanske lite senare, maste jobba lite nu!

Massa kramar och halsningar fran mig och England! Thihi :)

/ Amanda Smith

P.S ska forsoka lagga in lite bilder ocksa sa fort jag kan, sa far ni se hur vi har det! D.S

4 kommentarer:

Anonym sa...

AMAAANDAA
JAG SAKNAR dig:D

vad skönt det
england:Dkram sanna

Anonym sa...

SANNA, JAG SAKNAR DIG MED!
DET AR JATTESKONT OCH TREVLIGT, MEN SAKNAR SVERGIE!

KRAM AMANDA:D<3

Anonym sa...

Avis på dig!
Posta bilder, NUU! :)

Anonym sa...

Hihi, jag ska ;p har valdigt och gora nu, gor det sa fort jag har tid! ;)